صادرات فرش تبريز

صادرات فرش تبريز

صادرات 136 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی آذربایجان شرقی
فرش تبریز به 85 کشور دنیا صادر می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از صادرات 136 میلیون دلاری فرش و صنایع دستی در 9 ماه امسال از استان خبر داد و گفت: در حال حاضر فرش تبریز به 85 کشور دنیا صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجمدجعفر عظمایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از صادرات 136 میلیون و 600 هزار دلاری فرش و صنایع دستی در 9 ماه سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر، فرش تبریز به 85 کشور جهان صادر می‌شود و در تلاش هستیم بازارهای هدف را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی افزود: ظرفیت‌های موجود برای ارتقای جایگاه فرش در صادرات و اقتصاد کشور هنوز به طور کامل به کار گرفته نشده است و بدین لحاظ پشتیبانی و حمایت، سرمایه‌گذاری‌های لازم و برنامه‌ریزی استراتژیک برای ورود موثرتر به بازارهای جهانی به طور جد مدنظر ارگان‌های مرتبط با تولید و تجارت فرش دستباف است.

عظمایی با اشاره به اینکه 40 درصد از سهم صادراتی فرش کشور متعلق به استان آذربایجان شرقی است، گفت: گسترش بازارهای هدف فرش تبریز به کشورهای ژاپن، کره، چین و روسیه در اولویت‌های کاری سازمان‌ها و تشکل‌های مرتبط با تجارت فرش دستباف استان است، هر چند که در حال حاضر نیز فرش تبریز به این کشورها صادر می‌شود اما درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های راهبردی، این بازارها را به صورت پایدار و ثابت در اختیار بگیریم.

عظمایی خاطر نشان کرد: رونق تولید و تجارت فرش دستباف و افزایش سهم این بخش در تجارت بازار داخلی و خارجی منوط به رفع مشکلات چندین ساله این حوزه از جمله بیمه بافندگان، تامین نقدینگی تولیدکنندگان و مواد اولیه و ساماندهی تسهیلات مربوطه و حضور تاثیرگذار در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده و ضامن تداوم و بهبود اعتبار جهانی فرش دستباف تبریز در بازار پر رقابت امروز دنیاست.

بازگشت